NAJCZĘŚĆIEJ ZADAWANE PYTANIA
na temat rekrutacji w Wyższej Szkole Prawa
na temat rekrutacji w Wyższej Szkole Prawa
Masz pytanie dotyczące rekrutacji w Wyższej Szkole Prawa? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te, które najczęściej zadają nam Kandydaci. Masz jakiekolwiek wątpliwości? Skontaktuj się z Działem Rekrutacji.
Jak wygląda proces rekrutacji na studia w Wyższej Szkole Prawa?
W pierwszej kolejności należy zarejestrować się w naszym systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK), który znajduje się pod adresem: https://rekrutacja.prawowroclaw.edu.pl/pl/. Następnie należy uzupełnić wymagane dane, wybrać odpowiedni kierunek studiów i wpłacić opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł.
Po zaksięgowaniu opłaty na koncie kandydata pojawi się status ‘zakwalifikowany’, co oznacza zarezerwowanie sobie miejsca na wybranym kierunku. Następnie należy wgrać swoje zdjęcie elektroniczne do systemu, dopiero następnie pojawi się możliwość wydrukowania wszystkich wymaganych dokumentów potrzebnych do przyjęcia na studia.
Aby zostać przyjętym należy dostarczyć wszystkie wymagane dokumenty za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia?
Podstawą przyjęcia na studia jest posiadanie świadectwa dojrzałości w oryginale i dostarczenie jego kserokopii. Oryginał świadectwa będzie potrzebny tylko wglądu przy potwierdzeniu jego zgodności z oryginałem. Można dostarczyć również kserokopię świadectwa dojrzałości poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem i ten sposób postępowania zalecamy przy dostarczaniu dokumentów drogą pocztową, aby przyśpieszyć proces rekrutacji. Pozostałe wymagane druki dokumentów dostępne są w systemie IRK, tz.:
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na uczelnię? Czy dokumenty muszę składać osobiście?
Dokumenty można dostarczyć osobiście do Biura Rekrutacji w siedzibie Uczelni (aktualne godziny otwarcia dostępne są w systemie IRK). Komplet dokumentów można również wysłać Pocztą Polską lub kurierem na adres Uczelni:
Wyższa Szkoła Prawa
Biuro Rekrutacji
ul. Św. Jadwigi 12
50-266 Wrocław
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?
Kserokopia świadectwa dojrzałości może być poświadczona notarialnie za zgodność z oryginałem i ten sposób postępowania zalecamy przy dostarczaniu dokumentów drogą pocztową, aby przyśpieszyć proces rekrutacji. W przeciwnym razie trzeba będzie dostarczyć do Biura Rekrutacji oryginał świadectwa dojrzałości do wglądu.
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?
Dokumenty mogą zostać złożone przez osobę upoważnioną w imieniu kandydata, należy mieć wtedy przy sobie odpowiednie upoważnienie.
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?
Aby rozpocząć studia w WSP wymagane jest posiadanie świadectwa dojrzałości, nie są brane pod uwagę wyniki matury.
Jakie są wymogi, aby dostać się na studia? Czy trzeba zdawać na maturze konkretne przedmioty?
Warunkiem przyjęcia na Uczelnię jest posiadanie świadectwa dojrzałości. Nie wskazujemy konkretnych przedmiotów, które trzeba zdawać na maturze. Nie bierzemy pod uwagę również punktów uzyskanych na maturze. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Czy trzeba czekać na wyniki matur, żeby się zarejestrować na studia?
Nie ma takiej potrzeby, przy rejestracji na studia w systemie IRK wyniki matury nie są wymagane. Po otrzymaniu wyników należy wydrukować komplet dokumentów z systemu IRK, dołączyć świadectwo dojrzałości i następnie złożyć taki komplet w biurze rekrutacji.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?
Nie bierzemy pod uwagę progów punktowych. Warunkiem przyjęcia jest posiadanie świadectwa dojrzałości, a o wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?
Tak, o wpisie na listę studentów decyduje kolejność zgłoszeń.
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów?
Nie istnieje granica wieku ograniczająca podjęcie studiów. Bliska nam jest idea kształcenia przez całe życie.
W jaki sposób zostanę poinformowany o przyjęciu na studia?
Po dostarczeniu wszystkich wymaganych dokumentów i ich weryfikacji zostanie wydana informacja o wpisie na listę studentów, czyli dokument potwierdzający przyjęcie na studia. W systemie IRK w zgłoszeniu rekrutacyjnym nastąpi zmiana statusu na „przyjęty”.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?
Kandydat zakwalifikowany to osoba, która zarejestrowała się w systemie IRK i wpłaciła opłatę rekrutacyjną. Kandydat przyjęty to osoba, która dodatkowo złoży komplet dokumentów rekrutacyjnych i po ich weryfikacji otrzyma informacje o wpisie na listę studentów.
Na ile kierunków studiów mogę się ubiegać o przyjęcie?
Można ubiegać się o przyjęcie na dowolną liczbę kierunków. W przypadku Wyższej Szkoły Prawa są to dwa kierunki: Prawo i Bezpieczeństwo wewnętrzne.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?
Opłatę rekrutacyjną można dokonać przelewem na konto widoczne po zarejestrowaniu się w Internetowej Rejestracji Kandydatów lub skorzystać z szybkiej płatności Paybynet. Nie ma możliwości dokonania opłaty rekrutacyjnej gotówką w siedzibie Uczelni.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?
Po wpłaceniu opłaty rekrutacyjnej kandydatowi zostaje zarezerwowane miejsce na wybranym kierunku. Opłatę rekrutacyjną należy dokonać najpóźniej do końca września.
Co wpisać w tytule przelewu?
W tytule przelewu należy wpisać imię, nazwisko i PESEL kandydata.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?
Kandydat nie zostanie zakwalifikowany na wybrany kierunek studiów i nie zostanie przyjęty na studia.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy mogą go zrobić za mnie np. Rodzice?
Przelew można zrobić z innego konta, należy w tytule przelewu wpisać imię, nazwisko i PESEL kandydata na studia.
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?
Zdjęcie należy wgrać od razu po zarejestrowaniu się w Internetowym Rejestrze Kandydatów. Brak zdjęcia uniemożliwi wydruk dokumentów rekrutacyjnych. Minimalne wymiary zdjęcia to 500x625px. Jeśli zdjęcie ma większe wymiary, można spróbować je wykadrować w systemie. Zdjęcie powinno być kolorowe, na białym tle, takie, jak do dowodu osobistego lub prawa jazdy. Jeżeli zdjęcie nie będzie spełniało wymagań, nie zostanie zaakceptowane.
Czy trzeba złożyć zdjęcie w wersji papierowej?
Nie, wymagane jest wyłącznie zdjęcie w formie elektronicznej, wgrane podczas rejestracji w Internetowym Rejestrze Kandydatów.
Czy w trakcie procesu rekrutacji mogę zmienić kierunek studiów?
Tak, należy jedynie wyrejestrować się z wybranego kierunku i zapisać się na nowy. Jeśli została już zaksięgowana opłata rekrutacyjna, to należy zgłosić zmianę kierunku w Biurze Rekrutacji, a zostanie ona przeksięgowana.
Czy jest możliwość zmiany uczelni w trakcie studiów?
Rozpoczęcia procesu przeniesienia z innej uczelni wymaga skompletowania i przesłania pocztą elektroniczną do Biura Rekrutacji wszystkich wymaganych dokumentów, takich jak:
Na podstawie złożonej przez studenta dokumentacji, Prorektor WSP ustala różnice programowe i semestr, na który może zostać przyjęty student ubiegający się o przeniesienie.
Jak mogę zrezygnować ze studiów?
Rezygnacja ze studiów może nastąpić w każdym czasie. Rozwiązanie umowy musi być w formie pisemnej. W przypadku skreślenia z listy studentów lub rezygnacji ze studiów przed rozpoczęciem semestru student ma prawo wycofać wpłacone czesne w takiej kwocie, w jakiej zostało ono wniesione. W przypadku skreślenia lub rezygnacji w trakcie semestru, student ma obowiązek wniesienia czesnego za okres w którym był studentem.
Do kiedy mogę zrezygnować?
Aby złożyć rezygnacją należy dostarczyć ją w formie pisemnej w przypadku najlepiej przed rozpoczęciem semestru lub w trakcie, ale:
Jak mogę zapisać się na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Prawa?
Aby zapisać się na studia podyplomowe należy:
POCZTĄ POLSKĄ LUB KURIEREM
Wyższa Szkoła Prawa
Dział Rekrutacji
ul. Św. Jadwigi 12
50-266 Wrocław
Decyzja o przyjęciu pojawi się w zgłoszeniach.
Skontaktuj się z Działem Rekrutacji:
rekrutacja@prawowroclaw.edu.pl
tel. 71 71 88 111
© Copyright 2015 – 2023
– Wyższa Szkoła Prawa
Przetwarzanie danych osobowych
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności